fredag 28 januari 2011

manlig

Jag är sjuk. Sjuk som en hel karl - om inte två. Jag kom i säng vid sju igår och har bara knaprat panodil zapp, druckit massor med vatten (vilket gjort att jag varit tvungen att strategiäta panodilen så att jag fått ner de värsta febertopparna i höjd med att jag behövt gå på toa. Eller ringa mitt jobb. Jag har inte bara ett fint jobb; jag har fina arbetskamrater, dessutom. Som ställer upp och råddar så att allt flyter.

Nu sitter jag uppe vid köksbordet en stund. Måste räta ut ryggen lite. Att stå eller gå omkring är inte tal om. Då börjar jag tokskaka igen. Min säng är skön men till och med den kan kännas påfrestande efter 16 timmars dödläge... Nu har jag druckit kaffe (skallebanket beror nog inte enbart på vad-det-nu-är-jag-åkt-på) och ätit några skorpor. Tagit panodil igen. Det är lustigt när den börjar verka för jag slutar frysa då. Men blir absolut glödhet. Annars växlar jag mellan att frysa så jag skakar och skallrar tänder - eller svettas floder...

Det Fina med den här Fredagen kanske är att en god samarit pilar förbi om någon timme med mer panodil och några flarror mineralvatten?

Nu får det nog bli vågrät position igen. Kanske skulle prova att sova mig lite i soffan?


Emmaboda 28 januari, 2011

3 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig! På fredag måste du vara frisk!

ANNA sa...

Men vännen.. bli frisk snart!!!... eller... låt det ta sin tid, drick så mycket te du kan och viiila massor.

KRAAAAM/ANNA

magda sa...

Cuby> I det längsta hoppades jag att skiten skulle ge med sig, men det här är nog det sjukaste jag varit i hela mitt liv, faktiskt. :(

Anna> Jag jobbar på det! ;) *kraaaam*