torsdag 27 januari 2011

lågt

Nej, någon fåk är ju inte aktuell - men vad hände med temperaturen? Hur kunde den tillåta sig att sjunka så lågt? Jag kikade på termometern när jag tassade upp och satte på kaffet; den visade -15.2 grader. HUVVA. Nu blir det dunjackan igen, efter några dagars flirt med den lite tunnare hippiejackan. Lovikkavantarna är framlagda.

Fullt kör idag. Arbete, liten pedagisk lunchpromenad med Ingrid, mer arbete, hem och claima tvättstugan (dvs kasta in tvätt i ett par maskiner och sedan hasta iväg igen), gymmet med Anna, tillbaka till jobbet för möte med Englandsgruppen, förhoppningsvis hem och trycka in ett par maskiner tvätt till och sedan på möte med (V). Det sista där ska bli extra intressant - premiär för min del. På lördag blir det tjejmiddag här hemma och jag tänkte fixa provianteringen ikväll (vilket innebär att jag också måste bestämma en meny), också. Borde dessutom ta ett varv med dammsugaren, men det får bli imorgon kväll.

Nu ska jag betala räkningar. Hojhoj!


Emmaboda 27 januari, 2010

Inga kommentarer: