torsdag 25 november 2010

fusk

Jag var tillbaka på jobbet en sväng igår. Informationskväll för nästa års ettor, som nu befinner sig i valet och kvalet. Mannen dök upp när jag var på väg ut, så han fick sitta och äta middag ensam. Det var lite synd om honom. När jag kom hem hade han satt upp adventsstjärnan som han köpt åt mig på väg hit. Han är så pysslig. Det gillar jag! Sedan fick den vara tänd hela kvällen, även om det är lite fusk - den ska ju inte tändas förrän till helgen, egentligen. Men alltid retar det väl någon, hoppas jag. ;-)

Nu börjar det ljusna över taken. Allt det vita hjälper till. Ett par minusgrader, men det verkar som om vinden avtagit. Med dunjacka och lovikkavantar spelar det ingen större roll, även om jag ser ut som om jag ska på arktisk expedition när jag i själva verket bara ska kila till, eller från, jobbet...