tisdag 23 november 2010

mystik

Jag undrar hur en guldig adventsstjärna i flätad rotting liksom bara kan försvinna? Och i sällskap med ett par ljusstakar, dessutom? Mycket märkligt. Lyckligtvis är Mannen omtänksam och snäll och kör inom en adventsstjärneaffär imorgon eftermiddag, och fixar mig en! Under tiden får jag roa mig med en annan adventsstjärna, ett par härligt kitschiga ljusslingor med röda hjärtan och en krans med röda hittepåbär att hänga på ytterdörren.

Sedan återstår bara lussebullsbakande, en del glöggavsmakning och kanske lite sparsmakad godistillverkning (jag vill gärna prova väninnan Malins tips om rocky-road-godis) och sedan kan julen få komma. Undrar förresten om det blir någon fulkalender i år?

Ryggen värker. Jag tror det var allt stillasittande på tåg och buss igår. Jag ska mjuka upp den med ett varmt bad.

Inga kommentarer: