torsdag 25 november 2010

skuld

Jag har lämnat den bakom mig - the guilt, blame and judge business. Känner jag någon enstaka gång skuld är det oftast när jag plötsligt minns något som hände när barnen var små och jag inte hanterade en situation så bra som jag, i skenet av facit, borde ha gjort. Jag brukar trösta mig med att jag alltid haft deras bästa för ögonen och handlat efter bästa förstånd. Sett till utgången blev det ju ändå väldigt bra.

En fin sak med livet är annars att man nästan alltid kan börja om. Välja nytt. Till och med reparera, ibland. Idag är en ny dag. En dag då jag kan göra bra val.

Till att börja med väljer jag att fylla på min kaffemugg och kontemplera en stund, i skenet av tända ljus.


Emmaboda 25 november, 2010

5 kommentarer:

http://tittelina.blogspot.com sa...

Låter härligt att man alltid kan gå vidare i livet... att dricka kaffe i stearinljusets sken och fundera över livet, är själva livet.

magda sa...

Så sant!

Malin sa...

Jag håller med, det är fint att det kommer nya dagar som ibland har med sig lim och tejp för att reparera tidigare dagars skador.

disco sa...

Ja det är tur att det kommer nya dagar. Fel gör man jämt

marie ettanbo sa...

Det kommer alltid andra dagar...