tisdag 2 november 2010

höstligt

Jag lyssnar på nyheterna och allt flyter ihop; trupper hem från afghanistan senast 2014 och nu har man lyckats "tillverka" en pytteliten mänsklig lever i en labb-råtta och många dör i översvämningar i asien och man väntar en storm på haiti så nu ska lägren evakueras och så ska det bli mer nordenkunskaper i svenska skolan och vänstern bryter med S & MP och jadajadajada...

Jag msnade med en av mina systrar för en stund sedan. Hon var redan på sitt arbete. Vi pratade helt kort om det fina och förunderliga i att upptäcka kärleken tillsammans med en gammal vän. Jag är väldigt glad för hennes skull. Och hans, förstås.

Fyller på min mugg med lite mer av flytande kanelbullar och ser ut genom fönstret. Åh, vad det ser höstligt underbart ut. Disigt och ljusgrått. Alla löv har fallit från asparna därutanför och ligger nu som en gulorange matta runt trädens fötter. En dag att trivas inomhus och en dag att ta en lunchpromenad med halsduk och vantar. Också en dag att ta en fika med en skön väninna.

Så får det bli.


Emmaboda 2 november, 2010

Inga kommentarer: