torsdag 27 oktober 2011

bonus på kortet

(Linus och Shaboo)

Just nu ligger jag fett på plus, ekonomiskt. Lönedag, ju. I morgon vid den här tiden har jag betalt mina räkningar och då är det väl ungefär som vanligt igen. Men det funkar och det är det viktiga.

Betydligt viktigare och roligare är att Lillmysen a k a Linus kommer hit i kväll! Sweet! Han har beställt lasagne så då vet jag vad jag ska ägna den tidiga kvällen åt. Matlagning. Så jämrans trist när jag är själv - så vansinnigt roligt när jag gör det för, eller tillsammans med, någon annan! Eftersom han stannar tills lördag nångång blir det mer matlagning i helgen! JÄJ! Det vete fåglarna om jag inte rent av skulle ta och baka bullar?

Lång dag idag. Klasskonferensen kan nog dra ut till bortåt sextiden. Men det får väl gå, det också. Lektioner och Kandidaten och arbete med ett otal inlämningsuppgifter som ska gås igenom fyller dagen i övrigt.



Nu: mera kaffe!

Inga kommentarer: