lördag 29 oktober 2011

man pysslar lite

En röd basker har i alla fall tillverkats idag. Den virkade jag ihop på inte alltför lång tid. Och nyss påbörjade jag en lila mössa à la Kask, till en Anna. Lois är fortfarande rätt spak men har ätit, druckit och kissat på lådan så jag tror hon mår okej. Just nu sover båda systrarna bredvid mig, här i soffan.

Jag har en skön självkväll. Catharina var lite sugen på att komma över för en stund sedan, men jag känner mig lite seg så vi kom överens om att ses imorgon, i stället. Efter skrivarkursen, då. Vilket påminner mig om att jag fortfarande inte skrivit det som var min uppgift. Imorgon förmiddag ska jag göra det, till ackompanjemang av en kanna svart kaffe. Ikväll är det pyssel som gäller...

... pyssel och teve. För ikväll står planeterna på rad och såväl sol som måne har gjort halt; inte bara är det säsongsstart för ljuvliga Downton Abbey utan direkt därefter är det premiär för ännu en serie - Boardwalk Empire. You just gotta love it.

(Alltid rött - alltid rätt!)

Inga kommentarer: