lördag 8 oktober 2011

storstadsvibbar

Förkylningar blir sällan bättre av att man bråkar med dem. Man ska vänta ut dem. Vila ut dem. Inte åka på kulturresor och sådant. Men jag tänkte vila på bussen hem ikväll. Och imorgon. Jag kan ligga i soffan precis hela dagen om jag har lust. Kanske gör jag det. När jag målat halltaket den där sista gången. Jag fick ju "förhinder" förra söndagen. Heh.

Dagen började soligt och två cachar har jag varit med Roland och Lorenzo och hittat. Medan vi vandrade omkring inne på Konstmuseet drog molnen ihop sig och det finns ingen förlåtelse i den kalla nordan som drar upp längs Göteborgs gator. Å andra sidan kan man då sitta inne i värmen på ett mysigt café, känna sig lite kosmopolitisk och äta en god blåbärspaj, toppad med lite vaniljsås.

Om en stund ska jag sammanstråla med mina medresenärer igen för att åka ut till Röda sten och se en utställning. Mer värme. Och sedan blir det nog lagom att sova bort några timmar i en buss på väg hem mot de djupa skogarna.

Imorgon är åter en dag. Och jag har köpt ett läppstift. Ett djuprött.

Inga kommentarer: