måndag 10 oktober 2011

falling from grace

Det började inte så bra för Kandidaten idag. Han dök inte upp. Han mejlade inte heller. Eller ringde. Eller smsade. Han kan i och för sig ha sänt röksignaler, som jag missat. Han kan ju också ligga på sjukhus, efter att ha blivit överkörd av en cykel. Men det börjar inte bra.

Och för min egen del tyckte jag att det var helt meningslöst att häcka vid mitt skrivbord så jag gick hem, åt lite soppa och ska nu kura under filtar resten av dagen. Semla och Lois kommer att älska det, de små kaminerna.

2 kommentarer:

ANNA sa...

Eller så har ni fått olika information om tid, plats och datum... sånt är ju inte helt ovanligt.

Filt och kiiiisar är ju inte helt fel vid förkylning och elände. Själv får jag nöja mej med filten utan kisar ;(. Jag har drabbats av "förkylningen från helvete", jag som aldrig är sjuk annars.


Givetvis var jag inne och vikade förra veckan trots att jag var toookförkyld, nya jobbet är såpass flexiblet i tid att jag kan hoppa in som lärare mellan varven. Idag när de ringde kunde jag knappt svara för allt snor i snoken å faktist, för första gången någonsin sa jag att jag inte kunde komma in, att jag var sjuk. Sen har jag suttit och jobbat vid datorn med en stor balja te jämte och en go filt om mej, för att sitta vid datorn, det fixar jag iallafall.)

magda sa...

Så kan det ju bli ibland, Anna - men vi bestämde gemensamt förra veckan...

Jo, här är det också tokförkylt. Te, dator, filtar - och kiiisarna! - klarar skivan. Och jag lär göra ett försök med jobbet imorgon, igen...

Krya på dig så mycket du bara kan! *kraaam*