måndag 31 oktober 2011

mörkret

Det är tydligen så att vintertidens införande medför att man upplever morgnarna som ljusare. Det gör säkert någon glad. För min del känner jag mig snarare lite lurad. Jag har ju vant mig vid de svarta morgnarna och trivs med dem. Men jag bidar min tid i upphöjt lugn. Snart hinner mörkret ifatt oss igen.

Kompetensutvecklingsdag idag. Förmiddagen viks åt arbete med det nya betygssystemet och eftermiddagen åt workshopen i engelska, för lärare från de lägre årskurserna. Jag känner mig inte det minsta nervös. Jag har lite didaktiskt godis att bjucka på, och det har Catharina också. I övrigt förväntar jag mig att de som ska vara med har med sig eget att bjuda varandra på och att de är generösa. Om inte - tråkigt för dem, då.

Nu blir det mera kaffe!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker att det är bättre med ljusa kvällar.... på morgonen spelar det ju inte så stor roll om det är mörkt eller inte... / Malin

magda sa...

Där delar vi inte riktigt samma åsikt. ;)