söndag 16 oktober 2011

brunch

En strålande morgon i Örebro. Sträck av gäss flyger över hustaken. På frukostbordet nybakade scones, äggröra, bacon, marmelader, yoghurt, müsli och kaffekaffekaffe. Tända ljus och massa prat. Just nu diskuteras arbetskamraters oförmåga till personligt ansvar. Det är lite märkligt att man irriterar sig på exakt samma sak på arbetsplatsen som man bråkar om hemma. Vem som glömmer mat i kylen, aldrig nånsin ever plockar i - eller ur - diskmaskinen eller ständigt missar att ta hem använda lunchlådor. Vuxna människor, liksom...

Gårkvällen innebar att jag kom ännu en bra bit på väg med mitt stickprojekt. Jag ska försöka bli klar den här veckan, så jag kan göra mig en klarröd basker sedan!

Om en stund kör jag hemåt. Med solen i ögonen. Hem till Twisted Sisters of Mercy som vaktat Huset ett par dagar. Jag saknar de små monstren. Lite.

(Semla & Lois)

2 kommentarer:

Lilla gumman. sa...

Du har saknat monstren, men jag har saknat DIG!

magda sa...

Naaaaw... GULLE dej, Lilla gumma! <3