torsdag 13 oktober 2011

man knyter ihop


Veckan börjar gå mot sitt slut. Dagen har varit fylld av lektioner och möten - formella och informella - och ett skönt eftermiddagssamtal med Annhelen så att man fick skratta gott och lite allmänt pyssel av det vi kallar "det andra jobbet på jobbet" det vill säga administrativt pyssel.

När jag kom hem hade jag ambitionen att städa och dona men kom på bättre tankar. Jag städade i alla fall kattlådan och tog ett varv med dammsugaren. Räcker så. Och så har jag försökt komma på vad jag ska ha med mig i helgen. Som vanligt har jag absolut inget att ta på mig och känner mig tråkig och trist i precis allt. Men jag lackar i alla fall naglarna och taggar för Fin Fredag.

Torsdagkväll är också Babelkväll. Det enda program jag verkligen måste se. Babel, tända ljus och te. Lapsang som jag fick av Pia. Det är ju inte bara på morgonen man ska ha det mjukt och mysigt. Eller hur?

Inga kommentarer: