lördag 29 oktober 2011

det stillsamma

Det blev en lugn och stillsam kväll igår. Något annat hade jag inte väntat mig. Linus kom från Karlskrona med öm och kladdig överarm, men genom plasten kunde man se att det blir en snygg tatuering. Jag blir lite sugen, jag också.

Ugnsstekt kyckling, fylld med citron, vitlök och färska örter blev gott tillsammans med klyftpotatis, grönsaker och en kall vitlökssås. Några timmars avspänt och förtroligt prat på det. En fin kväll.

Nu sover han gott i gästrummet och jag dricker morgonens första mugg kaffe tillsammans med Twisted Sisters. Någon faktadokumentär i repris på ettan och ute lovar det att bli en vacker dag. Jag tror jag ska dra med sonen på en liten tur till dels Miljöstationen för lite återvinningstjofräs och dels för att hämta ett par klätterhortensior (Hydrangea anomala ssp. petiolaris) som ska växa vid verandan på framsidan. Med lite tur kommer de att ta sig och rama in den på ett mycket vackert sätt, så småningom.

(Bilden är såklart norpad)

Frampå eftermiddagen kör Linus hem igen och då är väl min plan att kanske pyssla (fick just en idé till ett nytt projekt!), bara. Soffklädseln ser ut att behöva en tvätt också och detta kan vara en bra dag att göra det. Trist göra men resultatet blir fint så det får vara värt det.

Nu: mera kaffe! Sedan: väcka Linus!

Inga kommentarer: