lördag 1 oktober 2011

munken i mönsterås

Rubriken på inlägget lovar mer än den håller. Det blir ingen snaskig, mustig eller religiöst sedelärande historia. Det blir inte ens något smarrande av flottyrkokta bakverk. Men det är där jag ska tillbringa större delen av den här allra första lördagen i oktober. På Munken, alltså. På kurs för gode män.

Det är anledningen till att jag vid denna, för en lördag, fullständigt oacceptabla timme sitter och dricker mitt morronkaffe, nyduschad och mejkad och hyfsat välklädd. Min kropp och mitt huvud säger att detta är felfelfel. Jag la mig tidigt igår och somnade säkert före tio, så jag har nog fått nästan åtta timmars sömn, men just idag känner jag att jag hade behövt ett par till.

Nå, jag peppar mig med kaffe och Naturtimmen på P1 och har lånat hem en ny ljudbok, Den femte årstiden av Mons Kallentoft, så det ska nog gå bra. Lilla laptopen får smyga med i väskan också, så kan jag ha kontakt med omvärlden om kursen inte håller vad den lovar. Beroende på när den slutar hoppas jag att kanske kunna svänga inom i Kalmar och köpa lite mer väggfärg, och kanske också göra en kommandoräd mot IKEA.

Fortsätt sov, ni lyllosar.

2 kommentarer:

Lilla gumman. sa...

Kära du! Vet inte om det gör dig mindre bitter över din tidiga timme, men här på gården har det inte varit ett dugg bättre :)
Vi har en Mus i vårt hus som antagligen håller på att få tänder, samtidigt som hon nu kräver så mycket uppmärksamhet att om jag inte inbefinne rmig i hennes närhet i löpet av fem sekunder efter första lilla knyst - ja då JÄKLAR! ^^

magda sa...

Ah... jag vet precis hur det kan vara!