tisdag 18 oktober 2011

in och ut...

Fast mest ut.

Jag tänker på Migrationsverkets snygga arbete med att utvisa en gammal dement dam på 91 år, till Ukraina. Snyggt jobbat. Eller inte.

Och apropå sagda verk ska jag in till Växjö idag för information och för att ordna med lite formaliteter för den pojke jag är god man för, och som nu faktiskt fått PUT (permanent uppehållstillstånd). Innan dess ska jag in till jobbet och sätta igång en lektion för en sjuk kollega (många sjuka nu). Och eftermiddagen ska tillbringas med handledning av elever och Kandidaten och så någon lektion uppe på det.

Arbetsmöte med emmaninjorna ikväll, här hemma hos mig. Fika till det, förstås.

Full sluring rakt in i kvällen.

Men än har jag en stund för mig själv med tända ljus, ljuvligt gott kaffe (Zoegas Hazienda), katter, nyheter och ett par mejl som lyser upp den gråmörka, lite kulna oktobermorgonen.

Det är gott att leva.

2 kommentarer:

Lilla gumman. sa...

Fullt ös - medvetslös idag, med andra ord!? Lycka till, kör hårt, och glöm inte att berätta om fikat du bjöd på!

ANNA sa...

ja, det är verkligen så heeeeelt ubota "jag-fattar-inte-hur-man-ens-kan-fundera-över-att-ens-nudda-vid-tanken-att" idiotiskt och oempatiskt att göra så som det görs mot den där damen och hennes familj. Tänk om det var min Mormor, eller din eller kanske tant/farbror nu bestämmer jag och skriver ett jättestrikt regelverk. Alltså, vad ska en så gamma ldam ta sig till ensam i ett land... NÄÄÄE! på samma vis som Barnkonventionen ska värna barn borde det finnas ett liknade "verk" för alla andra behövande, särskilt de som är såhär utsatta.