torsdag 8 september 2011

flytdag

Haha! Vilken schysst dag jag har haft! Roliga och stimulerande lektioner (där elever visar sig ha bättre minne än vad som kan anses vara riktigt nyttigt... en av dem mindes att jag, på högstadiet, i ett då fullständigt logiskt sammanhang berättat om min väns kompis som skulle leverera ett paket till kungahuset och då passade på att... olla det... ;)) och gott kollegialt prat. Fint flyt i planeringsarbete, redan gjorda förberedelser satt som en smäck och så ett riktigt gott samtal med en skrivande elev därtill. Kreativitet och ordning och reda skapad bland mina projekt.

Dessutom har jag filmat mig själv. Som ett litet hedersuppdrag. Joråsåatte. Man är en mediaperson nu. Höhö. Först V-press och nu ett coolt teve-experiment på nätet... Jag tänkte faktiskt haft världspremiär och launchat filmen här i bloggen, men jag fattar inte hur jag ska konvertera den till rätt format. Jag kan åtminstone se den själv, efter att ha dragit hem en VLC. Imorgon kommer den upp här, dock! Och då kommer det en nuttig kattfilm också!

Ambitionen, när jag gick hem, var att städa och fiffa. Men jag tycker inte det behövs. I stället står det nu en sprillans ny, småbred säng i gästrummet och jag har fått upp några tavlor också. Imorgon tar jag ett varv med dammsugaren och skurar av badrummet, så är det fint och fräscht inför helgen. Vem vet? Kanske hittar jag ett par gardiner till gästrummet, också?

Inga kommentarer: