söndag 25 september 2011

it's all in a day's work

Fasiken vad jag är frusen om kvällarna. Trött och frusen. Jag måste nog dra igång värmen i Huset snart. Jag kan ju bara dricka mycket te, liksom. Mañana.

Syrran Malin hörde av sig igår och undrade om jag kunde sy henne en ny påse att ha yogamattan i. Sure thing! I eftermiddags tänkte jag ut och sydde den av en bit kinesiskt tyg jag hade i min hylla. Den blev bra.

Det blev inte gardinerna som jag tänkte sätta upp i gästrummet efter att mycket snabbt och prydligt skruvat upp fästen till en gardinstång. Jag mätte rätt, men tyget var inte trådrakt så när jag skulle riva tyget, i stället för att klippa, så blev det snett. Helvete. Fan. Och hans mormor. Tur att de bara kostade en spottstyver på IKEA. Jag måste ändå dit på lördag (råkar vara i krokarna då) så då år jag väl tjacka upp mig på nya.

Lite te till kan jag dricka. Ska koka en värmande mugg nu och låter det här bli min gonattmusik:



Söndagar är fina grejer.