onsdag 14 september 2011

god morgon

Det är en fin morgon. En god morgon. Vinden rycker och sliter i träden och altantaket men himlen är blå och solen häller guld över Byn på ett sätt som gör att gårdagens känslor av att leva drömmen bara förstärks ännu mer. Och det är höst! Oåterkalleligen! Me likes!

När jag vaknade strax före sex vaknade jag med Bruce Springsteen i huvudet. Det händer väldigt sällan, måste jag säga. Låten var The River och den är sannerligen inte dålig men den fick mig att tänka på en helt annan låt från den, i mitt tycke bästa plattan han gjort - Darkness on the Edge of Town - nämligen Candy's Room...



I eftermiddag tänker jag inte jobba alldeles för länge utan glida hem "tidigt" (allt är i och för sig relativt) så att jag och Johanna kan göra mysiga saker tillsammans. Det lutar åt en långpromenad, i synnerhet om vädret håller vad det lovar. Och så ska vi sy lite. Några små lagningar men kanske händer det något kreativt också - sådant vet man aldrig i förväg.

Ett annat glädjeämne: jag hittade Leonard Cohens Beautiful Losers på Bokbörsen! *lycka*


Hon hamnade mellan stolarna
Och slog i sin själ...

Inga kommentarer: