fredag 16 september 2011

oemotståndligt

Kräftorna var goda. Och jag blev så mätt att schwiiimen tog mig.

Strax är det bedtime. Den mjuka sängen och det fluffsiga duntäcket väntar på mig och på sängbordet ligger fortfarande Elizabeth Georges This Body of Death. Jag har en liten bit kvar.

Men här på soffbordet ligger mitt senaste Bokbörsenfynd - Flowers for Hitler. Jag har bläddrat lite fram och tillbaka i den och kanske blir jag helt enkelt tvungen att låta den bli kvällens lektyr. Hur ska jag kunna skjuta upp läsandet av dikter med titlar som All there is to know about Adolph Eichman eller Goebbels abandons his novel and joins the party för att inte tala om Hitler the brain-mole? ;-)


Så enkelt det var
att liksom bara ta vid
där vi upphörde

Vi tog bara upp de fint spunna trådarna
där vi utan större eftertanke
lagt dem

Varför väntade vi så länge?

Inga kommentarer: