torsdag 29 september 2011

indian summer

Det är egentligen lite för tidigt för att kalla det brittsommar, men alldeles oavsett detta visade det sig vara alldeles väldigt varmt och skönt ute i solen, när jag kvistade över till en "utlokaliserad" del av skolan, idag. Det var så skönt att jag lämnade jackan hemma när jag efter jobbet gjorde lite ärenden på bibliotek, affär och systembolag. Härligt!

Annars är det ju torsdag,så jag har städat och plockat lite här hemma och ägnat resten av kvällen åt litteraturen - det är ju Babelkväll! Och så har jag äntligen lagt vantarna på Haruki Murakamis 1q84: Första boken. Den och Den vita drottningen och Den röda drottningen av Philippa Gregory. Helgen är räddad - och kanske nästa vecka också. Ska strax krypa ner under täcket med någon av dem, eller kanske Mohammed Cohen.

Inga kommentarer: