lördag 24 september 2011

ordstrid

Jag ser en massa folk skriva ordet wordfeud, på Facebook. Jag trodde det var ett FB-spel och det lät därför inte särskilt lockande. Först häromdagen förstod jag att det var värre än så - ett spel, en app, för iPhone och Androids. Då dog den sista gnistan av intresse. (Tacka vet jag Alfapet. En strid på liv och död. Öga mot öga.)

Ungefär som när facket annonserade om att Nu är den här - lärarappen! SOM jag har väntat. Eller kanske inte. Jomenvisst. Tjena. Alla som ännu inte skaffat en sådan där "smart" telefon, då? Alla som faktiskt har en fullt fungerande, och inte ens särskilt gammal, lur och som inte vill vika ner sig för konsumtionssamhällets tvångsmässiga uppgraderingar? Så småningom kommer jag, och många andra, att behöva byta telefoner. Då faller det sig nog rätt naturligt att ligga lite i framkant.

Jag förbehåller mig rätten att sura lite över detta! I alla fall en stund. Och att skratta åt det här:

Inga kommentarer: