torsdag 1 september 2011

jag, en profet

Mitt förra inlägg var rätt profetiskt. För så blev det ju. Först satt jag över för att jag var så härligt inne i lite research i förberedelsen för mitt kanske roligaste projekt ever. Sedan hamnade jag i ett möte och när vi var klara där så skulle jag ju bara... och då går det som det går - jag hamnade i ännu ett möte. Klockan var kvart i alldeles för mycket när jag äntligen kom mig ut och hemåt (via affären där jag bunkrade lite förnödenheter till helgen).

Det som är bra med detta är att jag gav mig själv ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till, nämligen att städa imorgon i stället för ikväll. Så den här kvällen avser jag att helt och hållet vika för hedonistiska utsvävningar, såsom tedrickande och tittande på säsongspremiären av Babel. Kanske unnar jag mig rentav att sticka några varv på sjalen. Middag har jag redan lagat -på ca 6 minuter - och ätit vilket fick ta så lång tid som behövdes. Mina vardagsmiddagar ska tillagas av bara farten men sedan avnjutas i lugn och ro, i stället för tvärtom.

Nu ska disken raskas av, ljus tändas och te tillredas och sedan blir det nyhetstimme i SVT1.

3 kommentarer:

Lilla gumman. sa...

Jag blir så glad av att läsa din inlägg Magda! Du har blivit min MysMagda!

pärlbesatt sa...

Din hedonism tycks mig mycket måttlig och fick mig att le så hääääääär brett. :D

WV är ressest- det låter nästan som resist, och det var ju träffande...

magda sa...

Lilla gumman> Höhöhö... ^^

Pärlisen> Jag var lite galen och drack två muggar te...