lördag 17 september 2011

kääälmah

Efter att ha raidat Miljöstationen, och gjort några trevliga textila fynd, styrde vi Bettans nos mot Kalmar. Vi hittade en parkering centralt och strosade mestadels omkring. Shoppade några småsaker bara, men hade det gott i solen och bland folket. Sedan letade vi upp ett Max för lite snabb energipåfyllning och körde så till IKEA för att hitta ett bra väsktyg till Johanna. Vi hittade ett svart som blir bra och dessutom lyckades jag får med mig tre tavelramar, gardiner till gästrummet och två mattor till mitt sovrum och gästrummet. Förutom de sedvanliga ljusen, då. Gardinstången lyckades vi däremot glömma vid kassan...

Ute har mörkret redan fallit. Så fort det går mot mörkare tider, nu. Jag ska strax tända lite ljus och hälla upp varsitt glas vin åt oss. Johanna ser någon animeserie och sitter och fnissar för sig själv, katterna stimmar på ovanvåningen och jag ska skriva lite, tänkte jag.

Myskväll de luxe!

Inga kommentarer: