fredag 16 december 2011

black rain

Hojhoj. Väckningen fallerade idag. Vilken tur då att jag inte behövde gå upp tidigt utan bara ville vakna i vettig tid ändå. Och kvart över sju får väl ändå anses som vettigt. Jag har mycket jag vill hinna med även denna Fina Fredag, ju.

Utanför slår ett svart regn mot mina - och troligen också andras - fönsterrutor. Så hårt att Lois var tvungen att hoppa upp på en fönsterbräda och kolla vad som sker. Jag besvärjer mörkret med levande ljus och en stor mugg av Byns bästa. Fötterna på soffbordet. Morronrock och Byns fulaste tofflor. Jag har mycket att tänka på. Planer att lägga och visioner att drömma.



Syprojektet framskrider. Den sista tredjedelen är påbörjad. Men det tar tid. Mycket tid. Sedan återstår ju att se om resultatet blir vad jag hoppas. Det är svårt att se innan allt är på plats.

Jag längtar till jul. Sjukt mycket. Det ska bli underbart att få vara nära dem jag älskar mest. Räcker så.

Nu: mera kaffe!
Sedan: mera skriva!

Inga kommentarer: