onsdag 28 december 2011

mellandagarna

Detta har verkligen varit en mellandag. En dag mellan till exempel tisdag och torsdag. En dag då vädret inte har varit särskilt fint, men det kunde varit värre. En dag då inte mycket har uträttats - men ändå något.

Jag har exempelvis läst klart Conqueror. Funderar på om jag skulle ta itu med The Hunger Games på allvar, och huruvida jag ska göra det i old-school pappersform eller via min Kindle?

Två skruvade systrar (inte Johanna och Jenny, dårå) har kastrerats och ID-tatuerats och är vid god vigör igen, om än något spaka.

Jag har lagat middag och diskat. Sytt upp fållen på Jennys nyårsklänning och funnits till hands för CV-skrivande Johanna (som dock klarade det alldeles utmärkt på egen hand). Diskat och polerat 68 glas av varierande storlek och utförande. Just in case det blir lite festligheter till helgen, liksom. Jag har vissa förhoppningar om det. Blir man inte bjuden på festligheter så fixar man naturligtvis själv.

Tjockt med spö i Yatzy har jag också fått, av såväl Jenny som Thomas.

Mittwoch i Byn.

Men i morgon är det torsdag!

3 kommentarer:

Katja sa...

Ar Conqueror bra? Har funderat pa att lasa dem men inte kommit till skott annu.

magda sa...

Ja, serien är mer än läsvärd! :)

magda sa...

Ja, serien är mer än läsvärd! :)