söndag 18 december 2011

om drömmar

Jag har drömt om jobbet i natt. Inget specifikt, men jag drömde att det var någons slags allmänna prov och eleverna kom och gick som de ville. De kom försent, hade inte läst på och hade med sig... leksaker? Skumt, liksom.

Kanske beror drömmen på att jag faktiskt ska jobba idag, fast det är söndag och allt? Det är den tiden på året då vi tar till även helgerna för att hinna med framförallt de muntliga examinationerna. För min del handlar det förstås om muntor i religionskunskap. Jag har inte så ont av det. Jag kunde ju vara hemma i fredags, även om jag hade ett par timmars distanshandledning, och på tisdag kan jag göra likadant. Lugna puckar, alltså.

Vaknade väldigt tidigt gjorde jag också. Jag låg och blundade en stund, lät tankarna vandra långt bort i tid och rum. Kände tomheten och saknaden komma och bestämde mig raskt för att gaska upp mig genom att gå upp, ta en dusch och få på en kanna av Byns bästa.

Och minsann om jag inte känner mig förfärligt mycket mer uppåt nu. Tror inte det enbart är kaffets förtjänst...

Inga kommentarer: