lördag 17 december 2011

lagom lördag

Liten sovmorgon fick det bli. Mycket svart kaffe. Snabb dusch och så lite pyssel och en del fotografering för Matildas hemma-hos-grej. Telefonsamtal i slow-motion. Fika och sköna samtal med Catharina. Kort runda med bilen för att skjutsa C. till Broakulla. Hem igen. Telefon. Bära in en pall pellets. Snabb dusch igen...

Och nu? Ptja. Jag vet inte riktigt. Kura lite skymning med fin musik? Tänka och se framåt? Så småningom tända ljus och pyssla med något pyssligt projekt? Och så se japanska Avsked på SVT2 efter tips från Ingalill. Downton Abbey sparar jag som en god karamell tills imorgon kväll, efter jobbet, då jag ska se det på SVT Play.

Så får det bli.

2 kommentarer:

pärlbesatt sa...

Hade du sett filmen tidigare? Kommer inte ihåg... Vad tyckte du om den, i så fall?

magda sa...

Nej, jag har inte sett den tidigare. Tyckte om den! Jag gillar berättelsen, men ännu mer gillar jag tempot...