söndag 18 december 2011

muntligt

Sex muntagrupper avverkade. Åtta to go, imorgon. Det är väldigt slitsamt, mentalt, samtidigt som kroppen skriker efter nästan sju timmars stillasittande (nio imorgon...). Visst. Jag kunde gå en promenad. Det kunde jag. Men vill jag? Nä, just det. Det vill jag inte. Det är under nollan nu och snögloppigt. Mörkt. Uschligt.

Så jag tänder upp ljus lite varstans. Fixar största muggen te och drar på mig mjuka, slappa kläder och barrikaderar mig i soffan med Syprojektet. Optimistisk som jag är tror jag ju fortfarande att jag blir klar med det innan jul. Downton Abbey ska ses i SVT Play.

Jag har en liten skrivarblockering just nu. Pytteliten. Inte så mycket kramp som självcensur. Så det lär väl lossna snart.

2 kommentarer:

pärlbesatt sa...

När du skrev Muntligt tänkte jag du skulle skriva om nya studentexamen. SÅ mycket förknippar jag dig med Gluggen haha.

Gud så fint du har hemma!! Det är nåt annat med hus än med skolådor i förorten!!

magda sa...

Haha... Jag funderar på den. Kanske skriver något så småningom!

Mmm... Jag <3 mitt hus!