måndag 19 december 2011

tungúr nattúr

Jag sover otroligt hårt om natten. Tungt som vatten. Ofta drömlöst - eller så är det bara så att jag inte minns drömmarna. Jag har telefonsignalen på max och hör likväl inte ett nattligt sms som dånar av ungefär 30 cm från mitt öra. Å andra sidan; när jag vaknar är jag... vaken.

Jag ställde mig på vågen i morse. Och blev nöjd. Inte nöjd som i "tjoho, jag är i mål!" utan mer som "det går ändå åt rätt håll". Sådant gillar vi, även om tempot kunde vara högre. I morgon ska jag prova den svarta vintageklänningen jag köpte när Johanna var här i september. Jag tror den kommer att sitta som en smäck, nu!

Det ligger florsocker över hela gräsmattan, men termometrarna visar på ett par plusgrader. Sådant gillas också. Då slipper jag skrapa bilrutor. Vanligen går jag till jobbet, men tänkte proviantera efter arbetsdagens slut och jag orkar liksom bara kånka mycket.

Jag har lite svårt att uppamma tillräcklig entusiasm inför arbetsdagen. Det är inte särskilt kul att sitta och sitta och sitta. I nio timmar. Men jag får fokusera på mina fantastiskt duktiga elever som gör så otroligt bra ifrån sig! Något måste jag ju ändå ha gjort rätt! ;)



Jag kom på att Korpen flyger är en av världens bästa filmer och att jag måste se den igen. Snart. Kanske redan ikväll? Medan jag tar upp stickningen av den fina sjalen som är till mig själv?

Inga kommentarer: