onsdag 26 september 2012

tempus fugit

Vilken dag jag haft. Just som jag hoppades och planerade blev det ett positivt mottagande av det första uppdraget i Pay-It-Forward-projektet. Nu har de till måndag på sig att tänka ut och utföra sina goda gärningar och förstås dokumentera dem i både ord och bild. Jag är sjukt nyfiken på vad de tänker ut och gör! Spännande ska det också bli att sedan få höra hur de upplever det att använda Dropboxen.


Dessutom tog jag tjuren vid hornen och gjorde en lååång VoiceThread-slide till klassen i filosofi. Jag märker på lektionerna (som idag, till exempel) att några inte pallar läsa de avsnitt jag ber dem förbereda sig inför lektionerna med. Det är synd för om de har läst texterna innan vi träffas har de både en viss förförståelse, känner igen det vi arbetar med och kan ställa frågor kring det de tycker är svårt. Men kanske blir det lättare om jag kör en genomgång à la flippat klassrum, istället? Bilderna är enkla och inbjuder till anteckningar, om man vill, och slideshowen kan ju ses om och om igen, om en så önskar.



Och så har jag ju hunnit med goda samtal med kollegor, vara med på ett elevvårdande möte, fundera lite inför nästa veckas APT och styra lite med annan planering. Fullpetat! Roligt!

Inga kommentarer: