lördag 15 september 2012

teve som radio

Inget att se på teve. Och då menar jag public service-teve. Den övriga geggan orkar jag inte ens zappa mig igenom. Men då är det gutt (jo, så säger di här i Småland) att SVT Play finns, så att jag äntligen kan se det första programmet av säsongens Babel. Eller snarare: lyssna på. Så nu har jag legat en skön timme i soffan, under en gosig filt, och lyssnat på Mikael Niemi, Carolina Ramberg och - inte minst! - Caitlin Moran vars How To Be a Woman känns som betydligt angelägnare läsning än Fifty Shades... Och det funkar alldeles utmärkt med en del teve som radio!

Och nu, då? Jag ska fixa mig mer te, nu när jag förebyggt koffeinabstinenshuvudvärk med två stora muggar Blue Java, och sitta lite mer upprätt i soffan. Njuta av att vara inne, när det gråtrista verkar ta över utomhuset, och se den första av de fyra filmerna jag lånat på bibblan. Inte utan viss beslutsvånda har jag bestämt mig för... Du levande, i regi av Roy Andersson. (Och egentligen hade jag bestämt mig för en av de andra, men just som jag skrev så bestämde sig mina fingrar för denna.)

Kanske, kanske, kanske kommer jag också att påbörja höstens första stickning. Men bara... kanske.

Om en inte sett filmen (och det har jag ju inte än) blir en ju härligt nyfiken på den när en ser den här bilden!
Eller så är det bara jag..?





Inga kommentarer: