söndag 7 oktober 2012

det räcker så

En fin söndagstradition, för mig, är att se SVT2:s fina satsningar på naturprogram. Serien de sänder just nu, Nordisk vildmark, är otroligt fin! Hade sedan tingens ordning varit rätta hade programmet följts av Babel, idag med bland andra Jonas och Jonas, men tydligen har det skjutits upp till efter klockan 22, på grund av partiledardebatten. Så dags sover jag, förhoppningsvis.

Men jag får väl sitta här och se om partiledarna lyckas hålla mitt intresse vid liv såpass att jag inte kryper i säng med en bra bok, i stället.

"-Det här är första gången som Löfvén ska få bestämma färg, säger Jan Björklund till SVT:s reporter."
Janne, Janne, Janne... det heter "bekänna färg"...

Nå. Mitt darjeeling-te smakar ljuvligt, mina fötter vilar glada och ompysslade på soffbordet och i morgon är åter en dag. Och den här... ja, den har varit stillsamt fin, den också.


Inga kommentarer: