onsdag 24 oktober 2012

en skrivplats

En bild på BookRiot på FB och ett tips om @write_place på Twitter får mig att fortsätta fundera på den där skrivplatsen jag vill ordna mig, här hemma. Så här ser det vanligen ut där jag sitter och skriver, oavsett om jag bloggar eller skriver annat.


Jag kan inte sitta vid köksbordet längre stunder för då blir jag stel i nacke, axlar och skuldror. Det är helt enkelt lite för högt - eller så är stolarna lite för låga. För skrivande. Att sitta och äta eller fika vid bordet funkar alldeles utmärkt - även för riktigt långdragna pratfrukostar. Det testades ju senast i helgen.

Men jag vill alltså ha en bra skrivplats, i mitt arbetsrum. Dessutom ska den vara vacker och inspirerande. Kathleen Alcott har ordnat sin skrivplats på det här viset.



Är du nyfiken på hur hon bor i övrigt är det bara att klicka på bilden. Hon har till och med förverkligat en av mina tankar - att ha en kaffebryggare, med timerfunktion, vid sängen! JÄJ!

Inga kommentarer: