fredag 26 oktober 2012

bokprat och en bit på väg

Bokprat i två grupper idag. Treorna som läser EngC håller på med Toni Morrisons Beloved och de tycker den är jobbig, svår och... bra. Och i Sve01 har alla läst en valfri bok som de idag har reflekterat och samtalat om i grupper. Allt från vampyrer och äventyrsböcker till Utvandrarna och Vargbröder. Bokvalen må vara spännande i sig, men det verkligt intressanta är alla sköna samtal som blev! Och det är minsann inte bara Zlatan som kan få killar att vilja börja läsa. Det kan Game of Thrones också göra, fick jag veta idag. Sweet!

Efter arbetsdagens slut, traskade jag hem hämtade bilen och körde några ärenden. Handla lite mat, ifall jag skulle få lust att äta något i helgen. Fyllde på vinstället. Lånade ett par filmer på bibblan - Igelkottens elegans (jag har läst boken och älskade den!) och CousCous. När jag ändå hade bilen med mig passade jag på att köra bort till Miljöstationens second handbutik för att se om det fanns något skrivbord där. Om inte ett som matchade mitt fina, gamla så åtminstone något som skulle trivas tillsammans med det. Och i samma ögonblick jag klev in fick jag syn på det! Snabbt som en iller letade jag upp en passande stol och betalade. Det var då en väldans tur, för när jag burit ut stolen till bilen och kom in igen för att kånka ut bordet så stod där en snubbe och fingrade på det. Men han häll god min och höll till och med upp dörren åt mig när jag bar ut det. På väg hem svängde jag inom färgaffären och köpte nagellack och färg. Här ska fiffas och moffas i helgen!

Inga kommentarer: