söndag 7 oktober 2012

varde ljus!

Jag har nya grannar sedan en tid tillbaka. I veckan som gick, eller möjligen förra helgen, tog de ner dels ett stort lövträd och dels en förfärligt dyster jättegran. Jag märkte det inte förrän igår, faktiskt, när jag var ute och grejade i min egen trädgård. Idag, när solen skiner från så gott som klar himmel, märks trädens frånvaro som ett flöde av ljus. Jag borde gå över och tacka dem.

Ute på gräsmattan ligger nya löv. Eller snarare gamla, trötta. Det gör inget. Jag krattar upp dem en annan dag. Idag tänkte jag ordna med lite annat småpyssel. Höststäda och stänga altanen för säsongen. Aska ur pannan och fylla på pellets. Fundera över en garderob, fylld av diverse verktyg och annat, som skulle kunna få en betydligt trevligare användning.

Men allt i god ordning och utan brådska. Nu ska jag dricka ur mitt kaffe, lyssna klart på Stil och därefter  Godmorgon, världen! Sedan blir det säkert lite uträttat.


Inga kommentarer: