torsdag 8 november 2012

en bild säger mer än tusen ord

Eftersom jag inte skriver på en bilderbok så kan jag dock inte sätta in 1.7 bilder om dagen i NaNoWriMoutmaningen. Just igår kväll hade det annars varit ganska välkommet då min hjärna mestadels verkar ha bestått av sockervadd. Jag har inte ens kollat vad jag skrev. Jag tror dock att min tappra hjältinna befinner sig på resa. Och upptäcker att hon längtar hem. Jag lyckades ändå få ihop drygt tusen ord (det kommer jag minsann ihåg!) innan jag gav upp och lät min mjuka, renbäddade säng vinna.

Jag pratade en stund i telefon också, minns jag, med en av mina godaste vänner. Ni vet, den där sortens vänskap där en kanske inte setts på över ett år (ganska exakt ett år, faktiskt) och inte ringer eller hörs av särskilt ofta men ändå plockar upp tråden precis där vi la den sist och knyter an på bråkdelar av en sekund. Den sortens vänskap. Planer smids för en framtida träff. Sweet!

Brun dag idag. Strumpor, topp och tröja i chokladnyanser som bryts av med en mellanblå jeanskjol. Varmt och gosigt, framför allt. Och ikväll är jag nog hemma från jobbet före sex - how about that? Det är, som jag brukar säga, tur att jag tycker så mycket om mitt jobb. Den här veckan är inget undantag - men den är onekligen ganska mastig.

Kaffe. Doftljus. Nyheter. Ett long distance call.



Inga kommentarer: