måndag 5 november 2012

totalt jävla mörker

Måndag, alltså. Det är inte utan att jag undrar vart de fyra lediga dagarna (lördag och söndag inkluderade) tog vägen? Jag känner att jag skulle vilja ha ledigt nu. Inte bara vilja, förresten. Jag skulle behöva lite ledigt. Skulle behöva göra som Bob Hansson föreslår och ringa in och säga att jag inte kan komma till jobbet idag för att jag är för frisk.

Men det är jag inte. Så frisk alltså. Fast jag är inte sjuk heller. Det är bara livet och naturen som tar ut sin rätt och i lite extra hög grad dränerar mig på bland annat ork. Inget som inte ett badkar fullt med järn- och C-vitaminberikat kaffe kan råda bot på. Jag börjat med ett par muggar. Vanligt kaffe, i och för sig. Och så tända ljus som gör att det svarta, regntunga utanför den varma bubbla mitt Hus är känns mindre trist.



Och just nu sitter Richard Herrey i teve och säger att han skulle rösta på Mitt Romney. Det är ju knappast förvånande.

Inga kommentarer: