fredag 16 november 2012

morgonkaffe

Mörkret ligger kompakt när jag vaknar. Tidigt. Gatan ligger svart, men grannarnas fasader är välbelysta. Heja gatukontoret (eller kanske tekniska förvaltningen?) i Emmaboda.

Jag tycker om mörkret. Det gör mig inget alls. Jag tänder ljus och njuter av stillheten. Tystnaden. Kaffet. På ovanvåningen sover Mats.

Fredag. Fin Fredag. Arbete. Träning. En kväll med god mat, ett gott vin och närvaro. Gott så.


Men... jag vill något mer med den här dagen. Jag vill att den ska kännas verkligt meningsfull. En dag att räkna med. Jag vill ha viktiga samtal. Jag vill ha själsliga möten. Jag vill dyka djupt. Det vill jag.

Dessutom vill jag skriva. Nu hart jag haft tre dagar då det fått vila. Annat har behövt göras och tagit all möjlig tid. Men det får vänta. Tills i morgon. Då...

Inga kommentarer: