onsdag 21 november 2012

på ren vilja

Idag gör jag det otänkbara och ställer fram min väckare en kvart. Somnar inte om men ligger och samlar ihop mig. Lyssnar lite på radion och så småningom är det möjligt att få benen över sängkanten. Sedan går allt med autopilot och nu sitter jag alltså här med tända ljus och kaffe och nytvättat hår.

En tät dimma har bäddat in mitt kvarter i mjukt ludd och jag känner hur det lite råa och fuktiga slår in i mitt hus. Fortfarande milt men det är nog dags att skruva upp pannan lite till.

På teve visar de ett julhandelsreportage. handlarna tror att de kommer att slå rekord i år igen, men en undersökning visar att var fjärde svensk tänker lägga mindre pengar än vanligt på julklappar - eller skänka pengarna till välgörenhet. Jag har inte köpt några julklappar än. Eller... jo... en. Det blir väl någon mer, kan jag tänka. Jag brukar köpa till småkusinerna och så ska det ju vara en till utlottningen på julaftonen.

Hur gör du?


Inga kommentarer: