lördag 3 november 2012

knäckebröd, cheddar och lite ynk

Ibland blir saker och ting inte alls som en har tänkt sig. Utan att säga för mycket kan jag ju bara säga att jag mycket plötsligt fick besvär med vad jag tror Ingalill kallar "tantmagen"? Mycket... besvärande besvär. Såpass att Mats helt enkelt fick gå på blues själv ikväll och jag sitta hemma i soffan med mjuka kuddar och filtar och te.

Så jag sitter här och halvtittar på Kunskapskanalen och ett fint program om våra oceaner. Jag har just mulat i mig två ganska stora knäckemackor med vällagrad cheddar på och strax ska jag laga mig en stor kanna te. Egentligen har jag det ganska bra.

En annan sak som jag verkligen inte planerat var att även idag skriva. Men jag skrev lite kort i morse, när Mats satte in en annan stereo i min bil (nu kan jag lyssna på mp3-skivor också och blåtanda med spotify i telefonen och whatnot... vilket jag naturligtvis aldrig kommer att göra. Ljudböcker blir bra, men nu kan jag utöka låne-radien med mp3 också!) och sedan skrev jag en stund medan han lagade middagen. Hittills har jag idag skrivit 1884 ord och det är exakt 1884 fler ord än jag hade tänkt. Åh, vad det här är roligt!

Kanske blir det lite mer skriva ikväll. Tevetablån är, som vanligt, inte särskilt lockande. Ja, alltså... om en bortser från att säsong tre av Downton Abbey börjar 21:30. Och hur skulle en kunna göra det? fast jag vet inte om jag hinner se färdigt - jag har lovat hämta Mats när bluesen är slut och det lär den vara mitt i programmet. Ära vare SVT Play!

Jag hjärtar hösten...

Inga kommentarer: