lördag 11 januari 2014

at the end of the day...


När startsträckan var avverkad satte jag igång. Å det grundligaste. Nu rullar sista maskinen tvätt och pannan mullrar snällt i källaren. Jag har:
- bäddat rent
- vikt en tvätt
- packat träningsväskan för nästa veckas utmaningar
- kört två tvättar (tredje i nu) och hängt
- dammtorkat på övervåningen
- sorterat och plockat undan och snyggat i mitt arbetsrum
- städat lilla toan
- diskat
- torkat disken och satt undan
- plockat, plockat, plockat
- rengjort kattlådan
- dammtorkat på nedervåningen
- sorterat i bokhyllorna (katterna river ut böcker och jag orkar inte alltid sätta in dem på rätt ställen)
- fyllt på ljus i lyktor m m
- dammsugit bägge våningarna
- skurat badrummet
- våttorkat alla golv
- askat ur pannan/brännaren
- fyllt på pellets för minst en vecka
- ansat och vattnat alla växter

Nu har jag tänt ljus här och var och njuter en stor mugg av Byns bästa och.. två lussebullar som jag hittade i frysen! Där går det allra, allra sista av julen. Medan jag mumsar ser jag en rörande och fin liten dokumentär om The Beatles på SVT Play. Resten av dagen ska jag bara... slacka. Ingen promenad. Det är blött och tråkigt och allt rännande i trappor och putsande och fejande får räcka som fysisk aktivitet för den här lördagen.

Inga kommentarer: