onsdag 1 januari 2014

osviklig onsdag


Promenad uppe i "skogen". Musik i lurarna och mild, skön luft att andas. Knäet håller sig på sin kant. Som tack tar jag mot- och medluten lite försiktigt. Hemma igen fixar jag en kanna kaffe och tumlar ner i soffan med kuddar, filtar, tända ljus på bordet och Sixten på magen. Backhoppning och whatnot på teven. 


Jag ägnar det ingen större uppmärksamhet utan ligger mest och blundar och tänker. Tänker mycket. Ler lite för mig själv. Drömmer mig framåt. När Annhelen kommer förbi för att hämta sin bil tar vi en promenad till, längs bäcken och runt den lilla sjön i parken. Mörkret gör att kvällen känns sen, trots att klockan kanske bara är... halvfem? Sedan, när jag är ensam igen, kör jag ner fötterna i ett varmt skönt skumbad. Blir sådär härligt sömnig och bestämmer mig för att sova så snart Fröken Frimans krig är slut, i kväll.

Det nya året börjar fint.

Inga kommentarer: