söndag 26 januari 2014

dessa söndagar


Sovit mycket, hårt och länge i natt. Vaknade vid något tillfälle av att en kattass duttade på min hand. Torsten! Men den enda av katterna som har synpunkter på att jag tar mig en sovmorgon är Sixten som jobbar hårt för att väcka mig så snart klockan passerat sju...

Soffläge just nu. Kaffe i muggen och raggsocksfötter på bordet. Tända ljus. Katt bredvid mig. På teven Vinterstudion men jag bläddrar nog bort den för jag tycker utförsåkning är ganska trist.

Planer för dagen? Få. Ytterst få. Dammsuga (igen). Jag gillar inte tussar av katthår. Ta en lång promenad ute i det gråkalla. Sedan... äh, jag vet inte. Läsa? Städa kylskåpet? Sticka ett par vantar? Kanske ösa musik och dansa som om ingen såg en? Jag har haft funderingar på att gå och se Hästmannens sista strid, men har svårt att bestämma mig. Jag tror inte jag ska se något sorgligt idag. Nå... det ååååårnar sig!

3 kommentarer:

ming wan lee sa...

Ååh! hästmannen…. jag älskar Aulin/Gerdehags bildpoesi!

magda sa...

Jag såg den inte idag, men hoppas på fler chanser!

ming wan lee sa...

de kommer, tids nog. Har inte heller haft möjlighet (läs känt för) att se senaste delen än ;)