fredag 31 januari 2014

fredag gör jag vad jag vill...

Bilden har jag knyckt.
Bio igår kväll. Först fika och sedan film. Bara så ni vet, ni som bor här i krokarna, så kostar ett medlemsskap i Bio Kontrast bara några tior och sedan pyntar en sextio spänn för biobiljetten och blir dessutom bjuden på te eller kaffe och gott tilltugg, en stund innan filmen.

Ibland är det roligt att gå på bio tillsammans med någon. Ibland är det bättre att gå själv. Just igår gick jag själv och det blev lite trivsamt småprat till fikat. Men efter filmen var jag glad att jag satt mig helt själv och inte behövde öppna munnen en enda gång innan jag somnade, under mitt fluffsiga. Inte behövde höra vad någon annan tyckte om den. För The Broken Circle Breakdown berättar en lycklig historia som helt enkelt måste gå åt helvete, och det med besked. En berättelse om... livet. Om hur allt bara skiter sig, i alla fall. Och... hur vi ändå måste ta vara på det vi får. Våga närhet, kärlek och... livet. Varmt, kärleksfullt, roligt, förbannat och hjärtskärande sorglig. Inte en massa trams. Bara... livet.

Se den.

Inga kommentarer: