måndag 6 september 2010

hamsterjobb

(Det blommar fortfarande friskt i en av favvohörnorna!)

I helgen som gick fokuserade Mannen på garaget. Det är inte mycket kvar, men det som ska göras tar sin rundliga tid. Jag höll mig mest ur vägen (min tur kommer när det ska oljas och målas) och pysslade med annat. Tankade min själ samtidigt som jag lät tankarna fritt flyga omkring. Tro nu inte att jag bara svävar omkring och nyper tomater och pratar med pelargonerna. Ånej. Igår räfsade jag ihop stora högar med gräs som gräsklipparen slängt ut i prydliga, men gulnande, rader vid senaste klippningen. Sedan körde jag bort dem med hjälp av den lilla åkgräsklippartraktorn och en vidhängande släpvagn. När det var klart började jag flytta veden (fortfarande mha "minitraktorn"), som legat till tork bakom det lilla godsmagasinet, till det tomma vedförrådet alldeles bredvid yttertrappen (så att man kan smita ut och hämta kakelugnsved i bara tofflor och tisha om så skulle vara). Staplade det snyggt och tajt. Nästan tre kubik. I alla fall drygt två..! Nu kan kylan få komma!

(Snyggt, va'? ;-))

Eftersom jag besitter en viss simultankapacitet tvättade jag också några maskiner tvätt. Och diskade. Mannen å andra sidan råddade med en smarrig middag - dansk fläskstek med knaprig svål på! Me likes!

Det har också blivit några varv stickning i helgen. Jag börjar få häng på det där med att sticka efter ett diagram och har roligt! Jag kan till och med skönja ett visst, regelbundet mönster i det hela även om jag tror att sjalen behöver blockas (som vi proffs säger när vi menar att vi ska fukta ett färdigt arbete och sedan spänna upp till torkning så det får sin avsedda form och utseende ;-)) innan det ser riktigt okej ut.

Och nu är det en ny arbetsvecka. Extra trevligheter att se fram emot - förutom kärlek, arbete och träning - är yogan i morgon och bowlingen med mentorsklassen på onsdag. Säkert någon fika med någon god vän också.


Emmaboda 6 september, 2010

Inga kommentarer: