onsdag 8 september 2010

let's go!

Mittiveckan! Jag börjar redan få vittring på helgen. Hur eller hur (detta underbara småländska talesätt!) så är det fint med helger. Man kan få komma hem och slänga sig i en soffa och bara vara, på fredagskvällen, sippandes på ett glas rött om man så önskar (jag lovar att inte sova bort den här fredagskvällen... ;-)). Småprata, killa varandra i nacken och slökolla på teve. Och sedan har man hela lördagen och söndagen på sig att ha sovmorgon, gosa, mysa, hasa omkring i timmar i bara nattpajtan och sockar eller kanske gå ut och pyssla med trädgård och annat utomhusgöra. Jag är sugen på att vara ute och greja. Men också på att fortsätta sticka på min sjal och läsa. Två saker vill jag absolut göra den här helgen; jag vill gå åtminstone en promenad - och då helst i en svampskog - och jag vill gå på bio och se I rymden finns inga känslor. Jag får ta och kolla om den går i Karlskrona.

Men först ska resten av veckan avverkas. Jag laddar med ni-vet-vad. Idag är det mycket med lektioner och grejer. Sedan är det direkt till Nöjeshuset för att fika och bowla med klassen jag är mentor för, tillsammans med kollegan Lorenzo. Och efter det blir det lite träning innan jag så småningom landar hemma. Troligen rätt mör, vid det laget.

Lite grått ute, men samtidigt milt och gott. Innan jag fyller på min kaffemugg ska jag hämta upp tvätten. Jag brukar alltid boka morrontiden och så tvättar jag och hänger till tork på kvällen, och kör ett par maskiner till om det behövs under natten. Sedan kilar jag ner till tvättis (som ligger i min port) på morronen och hänger det sista. Så här dags är allt klart och jag har ytterst smärtfritt klarat av ett sådant där vardagsmåste.

Det är onsdag! Let's GO!

Emmaboda 8 september, 2010.

Inga kommentarer: