fredag 3 september 2010

pysselkväll

Ikväll är Mannen på något jobbevent ute i skogen. Jag har lovat plocka upp honom frampå nattkröken. Kanske inne i stan (Karlskrona) eller ute i bushen. Så kvällen ska tillbringas på ett så bra sätt som möjligt, här hemma i Byn; det blir fötterna på soffbordet, lite teve i bakgrunden och så ska jag sticka på en rosa sjal till mig själv. Med spetsmönster. Jag ska ha tända ljus och dricka rooiboste. Allt detta är jag värd efter en tuff arbetsdag, en mysig kondisfika med Catharina (alltså... "kondis" som i "konditori" - inte "kondition"... ;-)) och ett genomsvettigt träningspass. Jag är äckligt nöjd med mig själv och min dag.
Jag ska ha en bra helg också. Ännu en gång är jag verkligt sugen på både garagesnickrande (täckpanelen ska målas och sedan spikas upp) och trädgårdspyssel (ansa och sköra tomater, gräva en hel del, börja ta sticklingar av pelargonerna och annat moffande). Jag tror jag ska ta en snabbrepa in till stan också, eftersom jag behöver köpa upp mig på ett par träningsbrallor och ett par dito toppar.



Pst... "kondisfika" innebär för min del också en latte. Inget mer. Räcker så. Inte minst i gott sällskap!

Inga kommentarer: