torsdag 23 september 2010

panodildag

Jag är smått snorig och det känns som grus i ögonen. Kroppen känns som om jag varit ute och ränt hela natten. Ingen feber, dock. För säkerhets skulle trycker jag ändå i mig ett par panodil zapp, dricker stora muggar kaffe med grädde och vilar en stund i tevesoffan och tittar på det numera rätt uttjatade ämnet huruvida sverigedemokraterna ska särbehandlas i riksdagsarbetet. Min åsikt är att även om det är för jävligt så är de nu här och de är faktiskt invalda via det demokratiska system vi så ofta hyllar. Vad som nu behöver göras är att nogsamt se till att de dels inte inbjuds till mer samarbete än nödvändigt (men att sitta med i utskott är tyvärr något som vore diskriminerande att neka dem) och sedan målmedvetet arbeta för att de åker rakt ut i evigheten i nästa val, via samma demokratiska system.

Dock är det inte särskilt trevligt att plötsligt ha två SD:are sittandes i mitt vardagsrum (via teven), framförandes sina osunda värderingar.

Måste vara tidigare på jobbet idag, för ett viktigt möte.

Tjingeling, söta ni. Sköt om er och stå på er - annars gör någon annan det.


Emmaboda 23 september, 2010

Inga kommentarer: