fredag 8 oktober 2010

husligheter

Efter middagen satt vi i soffan och pratade och gjorde åt det sista av vinet. Kakelugnen sprakade sådär mysigt. Jag tog upp datorn i knät och loggade in på hemnet. Mannen vet att jag brukar roa mig med att hålla lite koll på husmarknaden. Det gör han också, ibland.

Den här veckan finns det ett hus i Byn som jag fastnat för. Big Time. Jag visade honom det. Han verkade inte särskilt entusiastisk. Snarare lite misstänksam. Sådär "Vad är nu detta? För ett tag sedan började hon prata om en katt... och nu..? Ett hus? I Emmaboda?", ni vet. Sedan kikade vi på andra hus. Och jag återvände till det jag tänker gott om. Det är något med det huset. Det vete fåglarna om det inte står mitt namn på brevlådan, faktiskt. Men det blir nog inget av med det. Stryk "nog" förresten.

Såvida inte... jag köper det själv, helt obstinat? Och skaffar två katter. Men... hur skulle allt bli då?

5 kommentarer:

Jens Darkforce Rosbladh sa...

Lugnt å skönt, eller otroooooligt ensamnt? :-)

magda sa...

Hyfsat ensamt, antagligen. Bortsett från katterna då. Fast... Mannen kanske vill komma och hälsa på mig ibland..? :)

Jens Igen sa...

Hepp, hur fan stavar jag, kan det vara tröttheten eller vinet? :-)

magda sa...

Lite av båda, kanske? ;D

pärlbesatt sa...

Jag vill se huset!